Możesz dokonać zgłoszenia i wewnętrznie i zewnętrznie lub od razu zewnętrznie. Jeśli sprawa nie zostanie rozwiązana po zgłoszeniu wewnętrznym lub czujesz, że organizacja nic nie robi w temacie zgłoszenia, możesz bez żadnych konsekwencji zgłosić ten sam problem korzystając z kanału zewnętrznego.
Kanał zewnętrzny działa analogicznie do kanału wewnętrznego, czyli chroni tożsamość Twoją i osób podanych w zgłoszeniu. Zostaniesz poinformowany o przyjęciu zgłoszenia (7 dni) i podjętych działaniach następczych (do 3 miesięcy).
Zgłoszenie zewnętrzne = zgłoszenie do organów państwowych

Warto wiedzieć:
Zgodnie z ustawą kieruj swoje zgłoszenie do organu centralnego. W Polsce organem centralnym jest Rzecznik Praw Obywatelskich.
Rzecznik Praw Obywatelskich przyjmie Twoje zgłoszenie, dokona wstępnej weryfikacji i przekaże organom właściwym do podjęcia działań następczych.
Dokładny regulamin zgłoszeń zewnętrznych znajdziesz na stronie Rzecznika Praw Obywatelskich.
Jeśli zgłoszenie wewnętrzne, a następnie zewnętrzne okaże się nieskuteczne, możesz dokonać ujawnienia publicznego Dowiedz się więcej o ujawnieniu publicznym>>>